רגל סכרתית – כיצד ניתן לטפל באמצעות מדרסים?

סכרת עלולה לפגוע באיכות החיים ולעיתים היא מתבטאת בעיקר בהשפעה על הרגליים. כדאי לזהות את הסימנים לסכרת, להתייעץ עם אנשי מקצוע ובמידת הצורך לשקול התאמה אישית של מדרסים. הנה המדריך המלא

סכרת היא נכון להיום בין המחלות הנפוצות בעולם. היא משפיעה על מאות מיליוני גברים ונשים והיא כוללת בתוכה סכרת מסוג 1 וסכרת מסוג 2. בעוד סכרת מסוג 1 מזוהה כסכרת נעורים וקשורה לתורשה, סכרת 2 מאפיינת מבוגרים ונגרמת אצל אנשים שסובלים מעודף משקל או תזונה לא נכונה.

למרות שניתן לחיות עם סכרת שנים ארוכות, יש מגוון רחב של סיבוכים שמלווים את המחלה. הסכרת משבשת את מערכת כלי הדם והיא משפיעה בין היתר על הרגליים ועל כפות הרגליים. זו הסיבה בגללה אנשים עם סכרת צריכים לשקול טיפול עם מדרסים ובעיקר להקדיש תשומת לב לרגליים.

איך מדרסים עוזרים לטפל בסכרת?

אלו המאפיינים הבולטים של מדרסים לרגל סכרתית:

א. טיפול בכף הרגל – הטיפול נשען על שימוש במדרסים עם חומר מיוחד בשם קצף פלסטיזות. החומר מומלץ להגנה על כף הרגל והוא נועד להכיל בלחץ נקודות חמות. הטיפול בכף הרגל מחייב התאמה אישית של המדרסים ומידות מדויקות.

ב. תיבת בוהן רחב – ניתן לטפל ברגל סכרתית רק באמצעות מדרסים שבהם יש מקום ייעודי לתיבת בוהן רחבה. המקום הזה הוא למעשה גבוה ורחב באזור הבוהן, ומטרתו למנוע לחץ על כלי הדם והורידים. תיבת בוהן רחב לא קיימת בכל המדרסים הרגילים. היא משולבת גם בנעליים לחולי סכרת ומחייבת התאמה למידות השונות.

ג. סוליות ועקבים – עוד שני אלמנטים חשובים שבעזרתם ניתן לטפל ברגל סכרתית באמצעות מדרסים קשורים לסוליות ולעקבים. סוליות רוקי בנעליים אורטופדיות לחולי סכרת מפחיתות את הלחצים באזור כף הרגל והכרית הקדמית, בעוד העקב מיוצר במבנה שמקנה תמיכה ויציבות.

למה חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע?

כדאי לערב אנשי מקצוע מוקדם ככל האפשר ומיד עם גילוי הסימנים הראשונים לסכרת. התייעצות מוקדמת עם אנשי מקצוע חשובה כי סכרת שאינה מטופלת כראוי עלולה לגרום לאובדן תחושה ברגליים. יתרה מכך, זיהוי מאוחר של הבעיה או התאמה לא נכונה של נעליים אורטופדיות ומדרסים עלולים לגרום לשינויים בצורת כפות הרגליים. התייעצות עם רופאים ואנשי מקצוע תעלה את הסיכוי לזיהוי כיבים או פצעים שלא נרפאים ולטיפול אפקטיבי בהם.

יש מגוון רחב של אמצעים לטפל בסכרת ורצוי לשלב את המדרסים עם המלצות מנוספות. יש לנקוט את אמצעי הזהירות הנכונים בהמלצת הרופא, למנוע פגיעה בכמות הרגליים או באזורים אחרים בגוף ולשמור על רגליים מאווררות ובריאות. ניתן לעשות זאת באמצעות פעילות גופנית מאוזנת ותזונה נכונה. מומלץ לשלב הרגלי היגיינה גבוהים בכפות הרגליים ולנעול רק אביזרים תומכים שמונעים את הלחץ.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn