תזונת ילדים – דגשים חשובים

ילדים בכל הגילאים צריכים מזון על מנת שיוכלו להתפתח ולגדול. בתקופת הילדות הגוף עובר תהליכי גדילה שונים: בנייה של שרירים, גדילה של העצמות, התפתחות כישורים שכליים ונפשיים. במידה וילד לא ניזון בצורה טובה ונכונה, עשוי הדבר להשפיע לרעה על יכולת התפתחותו. תזונה נכונה הינה תזונה אשר מאפשרת גדילה, יכולת התפתחות של מנגנוני חיסון, אנרגיה מספקת לכלל התהליכים וכדומה.

כיצד יוצרים תפריט מאוזן

תפריט מאוזן הינו תפריט אשר מספק לגוף את כלל הרכיבים התזונתיים והאנרגיה אשר נדרשת להתפתחותו. חשוב מאוד כי ישמר איזון בין חלבונים לפחמימות. יש להקפיד כי התפריט יכלול ירקות, פירות ודגנים מלאים. חשוב לשים לב כי התפריט דל במזונות עתירי שומן, כולסטרול ונתרן.

אנרגיה לגוף

כאמור חשוב כי הגוף יקבל מספיק אנרגיה לפעילות ולהתפתחות. אחד הרכיבים התזונתיים המהווים מקור לאנרגיה הוא הפחמימות. קיימים שני סוגים של פחמימות – פשוטות ומורכבות, ומומלץ כי התפריט יכלול איזון בין שני הסוגים. פחמימות פשוטות מספקות אנרגיה בצורה מידית ונספגות בגוף במהירות. לעומתן, פחמימות מורכבות מעשירות את הגוף באנרגיה לאורך זמן.

קייטרינג התעשיינים

התפתחות תאים ורקמות

רכיב מזון חשוב לא פחות הוא החלבון. רכיב זה מאפשר התפתחות תקינה של תאים ורקמות, יכולת יצירת מנגנוני חיסון והגנה מפני נגיפים ומחלות, וגם לצורך צריכה של אנרגיה. על מנת לוודא כי הילד צורך מספיק חלבון, יש לוודא שתפריטו כולל בשר, עוף, דגים, ביצים וגבינות.

שחרור אנרגיה על ידי ויטמינים

ויטמינים לסוגיהם השונים מסייעים לתהליכים רבים המתרחשים בגופינו. צריכה של ויטמינים מאפשרת לרכיבי המזון האחרים להצליח ולשחרר את האנרגיה המצויה בהם. מזונות שונים מכילים סוגי ויטמינים שונים. ירקות, פירות, מוצרי חלב ומוצרי בשר מהווים מקור בעל ערך רב לוויטמינים.

איזון כאורח חיים

חשוב מאוד להקפיד על איזון הן ברמת תמהיל הארוחות והן ברמת הכמויות. לצד מתן תשומת לב לתפריט עבור ילדים, חשוב מאוד להקפיד גם על פעילות גופנית. פעילות גופנית מסייעת לתהליכי העיכול, ועוזרת לשמור על משקל גוף תקין.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn